مای سانگ

وبلاگ مای سانگ

مای سانگ

وبلاگ مای سانگ

خاک نسوز چیست؟


شرکت دیرگداز اهواز بزرگترین و معتبرین شرکت در زمینه صنعت نسوز در کشور می باشد.

برای خرید انواع مواد نسوز به سایت دیرگداز اهواز مراجعه کنید.

خصوصیات خاک نسوز

دمای مقاومت این خاک 1500 درجه سانتی گراد است. این خاکها از 18٪ تا 30٪ اکسید آلومینیوم ، 50٪ تا 60٪ سیلیس و 10٪ تا 12٪ مواد فرار (عمدتا آب) تشکیل شده است که در طول گرما از مواد دوباره فروش می شود.

کاربرد خاک نسوز

از ویژگیهای مهم بسیاری از خاکهای نسوز ، توانایی جذب آب و تشکیل توده خمیری است که می تواند به شکل دلخواه قالب شود. تنوع ترکیبات موجود در این خاک باعث افزایش کاربرد آن در صنایع مختلف مانند کاشی ، سرامیک ، لعاب و صنایع اولیه مانند متالورژی و کارخانه فولاد شده است. کاربرد این خاک در تهیه آجرهای نسوز ، مورد استفاده در تعمیرات کوره ، شیشه ، سرامیک و نوع کوره ها است.


آنالیز خاک نسوز

مواد مورد استفاده در ساخت انواع نسوز را می توان به دو دسته اکسید و غیر اکسید تقسیم کرد. نسوزهای اکسید متداول ترین نوع نسوزهای مورد استفاده در صنعت هستند. نسوزهای اکسید بیشتر حاوی اکسیدهایی مانند اکسید آلومینیوم (آلومینا) ، اکسید سیلیسیم (سیلیس) و اکسید منیزیم (منیزیت) هستند. ترکیبات دیگری مانند کرومیت ، زیرکون و زیرکونا در برخی از محصولات نسوز برای افزایش مقاومت در برابر سایش استفاده می شود.


مواد نسوز خاک

خاکهای نسوز بیشتر از ناخالصی های هالوزیت ، کائولینیت ، مونوترمیت ، هیدروسل و کوارتز ، فلدسپات تشکیل شده اند. با توجه به تنوع خاک نسوز ، هنگام انتخاب و خرید خاک نسوز مورد نیاز برای تولید محصولات ، باید نکاتی را در نظر بگیریم. اگر ناخالصی های خاک های نسوز از مواد معدنی بوکسیت باشد ، این مقدار آلومینا را افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش ناخوشایند خاک می شود. اگر ناخالصی ها از موادی مانند ترکیبات آهن و تیتانیوم باشد ، این امر باعث کاهش نقطه خمیر قطعه ساخته شده از خاک نسوز داده شده می شود.

حسابداری مدیریت چیست؟

برای حسابداری شاخه ها و گرایش های مختلفی در نظر گرفته شده است، زیرا نیاز صاحبان مشاغل از حسابدار و مدیریت درست هزینه ها و درآمدها با یکدیگر متفاوت است. یکی از گرایش های مهم حسابداری که از نظر بازار کار و سطح درآمد در سطح خوبی قرار دارد، حسابداری مدیریت است.

برای خرید نرم افزار حسابداری حرفه ای به سایپ پارمیس مراجعه کنید.

حسابداری مدیریت جنبه های بسیاری از حسابداری را شامل می شود که هدف اصلی در این شاخه حسابداری بهبود اطلاعات مالی ارائه شده به مدیریت است. به بیان دیگر این رشته مناسب افرادی است که به کار با اعداد و ارقام و تحلیل آنها علاقه داشته و به دنبال پذیرش مسئولیت های بیشتر در محل کار خود هستند. در ادامه با وظایف و مسئولیت های حسابداری مدیریت بیشتر آشنا می شویم.

لازم به ذکر است اطلاعات و گزارش هایی که حسابدار مدیریت تهیه و تدوین می کند، صرفاً برای استفاده مدیریت در تصمیم گیری ها است و می توان این گونه بیان کرد که حسابداری مدیریت یکی از مهم ترین عناصر سازمانی در زمینه تعیین استراتژی های لازم برای کسب و کار است.

بنابراین در حسابداری مدیریت آنچه که بسیار اهمیت دارد، استفاده از مهارت و دانش حرفه ای حسابدار برای تهیه اطلاعات مالی و حسابداری است تا به کمک این اطلاعات بتوان استراتژی و سیاست شرکت، برنامه ریزی و کنترل عملیات در رسیدن به اهداف اصلی شرکت را اجرایی نمود.

به همین دلیل است که حسابداری مدیریت را می توان به عنوان رشته ای بین حسابداری و مدیریت قرار داد. در نتیجه حوزه های کاری در نظر گرفته شده برای حسابداری مدیریت که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد، بسیار نزدیک به وظایف و مسئولیت های حسابداری است.

حوزه های کاری حسابداری مدیریت

مدیریت راهبردی : همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، حسابداری مدیریت در تدوین استراتژی و راهبرد سازمان نقشی موثر دارد و به همین دلیل به عنوان شریک راهبردی سازمان در نظر گرفته می شود.

مدیریت عملکرد : وظیفه مهم دیگری که برای این گرایش حسابداری در نظر گرفته شده است، مدیریت تصمیمات در حوزه عملکرد و در نتیجه ایجاد نگاهی ویژه به عملکرد سازمان است.

مدیریت ریسک : باید یادآور شویم که مدیریت ریسک در صورت شناسایی آن ریسک امکان پذیر است. بنابراین مسئولیت دیگر حسابداری مدیریت مشارکت در شناسایی، اندازه گیری، مدیریت و گزارش ریسک هایی است که در رسیدن به اهداف تعیین شده شرکت وجود دارد.

تا به اینجا با تعریف حسابداری مدیریت و در نتیجه وظایف کلی تعیین شده برای این سمت کاری آشنا شدیم. اجازه دهید کمی دقیق تر وظایف و مسئولیت های این گرایش از حسابداری را بیان کنیم.

اکسس پوینت چیست؟


ممکن است شما هم تا کنون بارها نام اکسس پوینت یا نقطه اتصال به گوشتان خورده باشد؛ جالب است بدانید اکسس پوینت ها یکی از تجهیزات مهم و ضروری برای بسیاری از شبکه ها به حساب می آیند. این ضرورت به اندازه ای است که شرکت های مختلف سالانه بودجه ای را تنها به تهیه اکسس پوینت ها اختصاص می دهند.

البته در صورتی که برای اکسس پوینت مشکلی پیش نیاید تنها برای گسترش و یا به روز رسانی، آن ها را تعویض می کنند. اکسس پوینت ها بسته به نوع شبکه کاربردهای متفاوتی با یکدیگر دارند؛ اما پیش از هر چیز اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا اکسس پوینت چیست؟ و چه کاربردی دارد.

اکسس پوینت به تجهیزاتی از شبکه می گویند که با دریافت و ارسال سیگنال ها، امکان اتصال دستگاه ها به شبکه LAN را فراهم می کند. علاوه بر آن با کمک اکسس پوینت مدیران شرکت ها قادر خواهند بود وایرلس را در محدوده وسیع تری گسترش دهند. در نتیجه در شرکت های بزرگ بدون نیاز به تهیه روتر اضافی، قادر خواهید بود تنها با استفاده از این ابزار امکان اتصال به شبکه در فضایی گسترده تر را برای افراد فراهم کنید.

در ادامه قصد داریم به بررسی عملکرد، کاربردها و انواع اکسس پوینت ها بپردازیم؛ بنابراین در صورتی که به این موضوع علاقه مندید تا پایان این مقاله همراه شبکه ارغوان باشید.

اکسس پوینت ها چگونه کار می کنند؟

همانطور که پیش تر هم اشاره شد اکسس پوینت ها سیگنال های رادیویی را دریافت و ارسال می کنند. از آن جایی که سیگنال های وای فای نیز توسط این دستگاه ها قابل دریافت و ارسال هستند؛ امکان ایجاد یک شبکه هات اسپات که سایر دستگاه ها بتوانند به آن وصل شوند نیز وجود دارد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که مودم ها و وایمکس هایی که در خانه ها وجود دارند نیز اکسس پوینت می باشند.


کاربرد اکسس پوینت

اکنون که پاسخ سوال اکسس پوینت چیست؟ را دریافت کردید، نوبت به بررسی کاربردهای آن می باشد. اگر قصد داشته باشیم تمامی کاربردهای این وسیله را ذکر کنیم مقاله ای به شدت طولانی خواهیم داشت؛ بنابراین تنها به ذکر برخی از مهم ترین کاربردهای اکسس پوینت اشاره می کنیم.

طراحی حرفه ای با پرسیان لیزر


شرکت پارسیان لیزر:

شرکت پارسیان لیزر دارای بیش از 10 سال فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی، مجموعه سازی، ساخت ماشین آلات و انواع برش لیزر فعالیت دارد.

مجموعه پارسیان لیزر مفتخر است که کلیه امور طراحی مهندسی و مدل سازی قطعات را به صورت حرفه‌ای و کامل در زیرمجموعه خود شامل می‌شود.

مجموعه پارسیان لیزر با در اختیار داشتن متخصصین حوزه مهندسی و جدیدترین نرم‌افزارهای مهندسی بهترین خروجی قطعات لیزر، خمکاری و … را تحویل مشتریان خود می‌دهد.

 بنابراین شما عزیزان می‌توانید با اطمینان خاطر کلیه امور مربوط به مهندسی معکوس دستگاه خود را به ما بسپارید.

طراحی، مهندسی معکوس، ساخت و تولید قطعات

واحد طراحی ـ مهندسی مجموعه صنعتی پارسیان لیزر با بهره‌گیری از مهندسین مجرب و فارغ‌التحصیل رشته‌های نقشه‌کشی و طراحی‌صنعتی، ساخت و تولید، قادر به پیاده‌سازی نقشه‌های شما در قالب نرم‌افزارهایCatia ، Solidwork و Autocad؛ و همچنین طراحی و مدل سازی و مهندسی معکوس انواع مجموعه‌ها است. از دیگر فعالیت‌های این واحد ، تهیه نقشه برش از نمونه ارائه داده شده می‌باشد.
همچنین در واحد طراحی ـ مهندسی مجموعه صنعتی پارسیان لیزر عملیات مهندسی معکوس جهت تهیه نقشه ساخت انواع مجموعه‌های فلزی صورت می‌پذیرد.

نظارت و کنترل ابعادی و متریک تمامی قطعات و مجموعه‌های تولیدی با استفاده از ابزار دقیق از دیگر فعالیت‌های این واحد می‌باشد. همچنین مشتریان محترم در هر مرحله پروسه تولید از طراحی اولیه تا تحویل نهایی قطعه می‌توانند از مشورت با مهندسین واحد طراحی ـ مهندسی مجموعه صنعتی پارسیان لیزر بهره‌مند گردند.

شما مشتریان محترم می‌توانید با اطمینان کامل قطعات مورد نظرتان را در اختیار واحد طراحی ـ مهندسی مجموعه صنعتی پارسیان لیزر قرار داده تا در کمترین زمان ممکن، طرح سه بعدی آن طراحی و آماده تولید شود.

همچنین توجه داشته باشید که هماهنگی‌های موجود بین واحد طراحی ـ مهندسی و واحد تولید مجموعه صنعتی پارسیان لیزر، به شدت باعث بهینه شدن طرح از نظر دقت، کیفیت، هزینه و سرعت تولید می‌شود. با اطمینان خاطر می‌توانید کار مهندسی معکوس خود را به ما بسپارید.

راه‌های ارتباط با پارسیان لیزر:


  • تهران، شهرک صنعتی چهاردانگه، خیابان 20/5 نفیس، پلاک 15


  • 02155259297


  • info@parsianlaserco.com

خرید ترموکوپل

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل حسگری است که دما را اندازه گیری می کند. از دو نوع مختلف فلز تشکیل شده است که از یک انتها به هم متصل شده اند. هنگامی که محل اتصال دو فلز گرم یا سرد می شود ، ولتاژی ایجاد می شود که می تواند مجدداً با دما ارتباط داشته باشد. ترموکوپل یک سنسور دما ساده ، قوی و مقرون به صرفه است که در طیف وسیعی از فرایندهای اندازه گیری دما استفاده می شود.

خرید ترموکوپل:

برای خرید انواع مدل های ترموکوپل یا انواع ابزار های اندازه گیری دما به سایت پایاسنس مراجعه کنید.

پایاسنس معتبرترین شرکت در ایران در زمینه: راه اندازی سیستم های داده برداری و اندازه گیری دما می باشد.

آدرس سایت پایاسنس: https://www.payasense.com/


ترموکوپل ها در سبک های مختلفی تولید می شوند ، مانند پروب ترموکوپل ، پروب ترموکوپل با اتصالات ، پروب ترموکوپل مشترک انتقال ، ترموکوپل مادون قرمز ، ترموکوپل سیم برهنه یا حتی سیم سیم ترموکوپل.


ترموکوپل ها معمولاً در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند. با توجه به طیف گسترده ای از مدل ها و مشخصات فنی ، اما درک ساختار اساسی ، عملکرد ، دامنه های آن برای تعیین نوع ترموکوپل مناسب و ماده ترموکوپل مناسب برای یک برنامه بسیار مهم است.

ترموکوپل چگونه کار می کند؟

وقتی دو سیم متشکل از فلزات غیر مشابه در هر دو انتها به هم متصل می شوند و یکی از انتها گرم می شود ، جریان مداومی وجود دارد که در مدار ترموالکتریک جریان دارد.

اگر این مدار در مرکز شکسته شود ، ولتاژ مدار باز خالص (ولتاژ Seebeck) تابعی از دمای محل اتصال و ترکیب دو فلز است. که به این معنی است که وقتی محل اتصال دو فلز گرم یا خنک می شود ولتاژی تولید می شود که می تواند با دما ارتباط برقرار کند.

چگونه ترموکوپل را انتخاب کنم؟

از آنجا که ترموکوپل می تواند اشکال و اشکال مختلفی داشته باشد ، درک نحوه انتخاب صحیح سنسور مناسب بسیار مهم است. متداول ترین معیارهایی که برای انجام این انتخاب استفاده می شود ، محدوده دما ، مقاومت شیمیایی ، مقاومت در برابر سایش و لرزش و نیازهای نصب است. . الزامات نصب نیز انتخاب پروب ترموکوپل را تعیین می کند.

ترموکوپل ها انواع مختلفی دارند و کاربرد آنها ممکن است متفاوت باشد. ترموکوپل در معرض دید در مواقعی که به زمان پاسخ زیاد نیاز باشد ، بهترین عملکرد را خواهد داشت ، اما ترموکوپل فاقد زمین در محیط های خورنده بهتر است.